O Βιμ Βέντερς (Wim Wenders) είναι ένας από τους σπουδαιότερους σκηνοθέτες του νέου γερμανικού κινηματογράφου. Ταινίες του, που μπορούν να χαρακτηριστούν κυρίως μυθοπλασίες της περιπλάνησης και του ταξιδιού, είχαν ευρεία αποδοχή από το κοινό εντός και εκτός Γερμανίας. Ως επιστέγασμα, η ταινία του “Παρίσι, Τέξας” (1984) ήταν μια διεθνής παραγωγή (γαλλική, γερμανική και αμερικάνικη) που κέρδισε τον Χρυσό Φοίνικα στις Κάννες. Σε αντίθεση με πολλούς σκηνοθέτες που στράφηκαν στον κινηματογράφο, ενώ ήδη ήταν φωτογράφοι, ο Βέντερς ακολούθησε αντίστροφη διαδρομή προς την στατική φωτογραφία.
Ο Βιμ Βέντερς ήταν ήδη σκηνοθέτης όταν αισθάνθηκε την ανάγκη να φωτογραφίζει.
Όταν ο Βέντερς αναζητούσε τοποθεσίες για την ταινία του «Παρίσι, Τέξας», δημιούργησε μια σειρά από όμορφες φωτογραφίες, ταξιδεύοντας οδικώς από το Τέξας, την Αριζόνα, το Νέο Μεξικό ως την Καλιφόρνια. Η πρώτη έκθεση φωτογραφίας με το υλικό αυτό πραγματοποιήθηκε το 1986 στο κέντρο Ζωρζ Πομπιντού στο Παρίσι.
Written in the West
Οι φωτογραφίες του Βέντερς είναι μια μελέτη της αμερικάνικης δύσης με εξαιρετική γραφή. Έχουν μια ατμόσφαιρα που ταιριάζει με την ταινία του. Η απουσία ανθρώπων στις φωτογραφίες δημιουργεί μια μελαγχολική διάθεση που δίνει τη δική της αφηγηματική υπόσταση στις εικόνες. Σε γενικές γραμμές ακολουθούν κυρίως το στυλ της έγχρωμης φωτογραφίας της δεκαετίας του 1980, την περίοδο δηλαδή που το χρώμα κατέκτησε την fine art φωτογραφία.