Αρχική » Wim Wenders: Σκηνοθέτης και φωτογράφος
Wim Wenders: Σκηνοθέτης και φωτογράφος
O Βιμ Βέντερς (Wim Wenders) είναι ένας από τους σπουδαιότερους σκηνοθέτες του νέου γερμανικού κινηματογράφου. Ταινίες του, που μπορούν να χαρακτηριστούν κυρίως μυθοπλασίες της περιπλάνησης και του ταξιδιού, είχαν ευρεία αποδοχή από το κοινό εντός και εκτός Γερμανίας. Ως επιστέγασμα, η ταινία του “Παρίσι, Τέξας” (1984) ήταν μια διεθνής παραγωγή (γαλλική, γερμανική και αμερικάνικη) που κέρδισε τον Χρυσό Φοίνικα στις Κάννες. Σε αντίθεση με πολλούς σκηνοθέτες που στράφηκαν στον κινηματογράφο, ενώ ήδη ήταν φωτογράφοι, ο Βέντερς ακολούθησε αντίστροφη διαδρομή προς την στατική φωτογραφία.
Ο Βιμ Βέντερς ήταν ήδη σκηνοθέτης όταν αισθάνθηκε την ανάγκη να φωτογραφίζει.
Όταν ο Βέντερς αναζητούσε τοποθεσίες για την ταινία του «Παρίσι, Τέξας», δημιούργησε μια σειρά από όμορφες φωτογραφίες, ταξιδεύοντας οδικώς από το Τέξας, την Αριζόνα, το Νέο Μεξικό ως την Καλιφόρνια. Η πρώτη έκθεση φωτογραφίας με το υλικό αυτό πραγματοποιήθηκε το 1986 στο κέντρο Ζωρζ Πομπιντού στο Παρίσι.
Written in the West
Οι φωτογραφίες δημοσιεύτηκαν σε ένα βιβλίο με το όνομα “Written in the West”. Η κάμερα που χρησιμοποιούσε ήταν μια επιβλητική Plaubel Makina 67. Το φορμά 6×7 ήταν ιδανική επιλογή, για να καταγράψει με κάθε λεπτομέρεια το μαγικό, αμερικάνικο τοπίο. Αργότερα ο Βέντερς προχώρησε σε μια δεύτερη έκδοση του βιβλίου του που ονομάζεται: “Written in the West, Revisited”. Σε αυτή την έκδοση πρόσθεσε 15 φωτογραφίες τις οποίες τράβηξε με μια Fuji 6×4.5, όταν επισκέφτηκε και πάλι την πόλη Paris στο Τέξας, την πόλη που έδωσε το όνομα στην ταινία του.
Οι φωτογραφίες του Βέντερς είναι μια μελέτη της αμερικάνικης δύσης με εξαιρετική γραφή. Έχουν μια ατμόσφαιρα που ταιριάζει με την ταινία του. Η απουσία ανθρώπων στις φωτογραφίες δημιουργεί μια μελαγχολική διάθεση που δίνει τη δική της αφηγηματική υπόσταση στις εικόνες. Σε γενικές γραμμές ακολουθούν κυρίως το στυλ της έγχρωμης φωτογραφίας της δεκαετίας του 1980, την περίοδο δηλαδή που το χρώμα κατέκτησε την fine art φωτογραφία.
Comments are closed.